9 квітня 2009 р.

Альшевский. Кига о сакэ

Що таке саке? Спитайте когось, значна більшість людей скаже що саке це "така японська горілка яку сьорбають з тарілок гарячою". І це буде абсолютно хибне твердження. Окрім слова "японська".
Головне: САКЕ ЦЕ НЕ ГОРІЛКА.
В принципі. Бо при її виготовленні не використовується дистиляція. І це я вам скажу велике досягнення японської середньовічної технології. Це досить міцний напій - 20% спирту. І така потужність досягається лише за рахунок довгого та дуже складного процесу бродіння. Для когось це видається звичною штукою, ну збродили до 20%, теж мені досягнення. Так справа в тім, що як добре відомо більшість дріжджових бактерій гине при вмісті спирту у рідині більше 12-15%. Для виготовлення міцних вин використовується або виноградний бренді або спирт-ректифікат. Японці ж навчилися робити 20% напій виключно шляхом бродіння. Самий близький до саке за технологією продукт то як не дивно пиво.
Я з захопленням прочитав цю книжку. Скажу відверто мені давно не траплялося настільки цікавої та пізнавальної роботи. Людина з таким інтересом та знанням справи описала всі "шаманства" які супроводжують процес виготовлення саке. Я міг би на три сторінки з захопленням розповідати всі ті факти, секрети, історії що автор змалював у творі. Але просо пораджу закинуи книжку собі на телефон, кпк чи комунікатор та якось прочитати. Книжка невелика але читається надзвичайно легко.
І ще, саке таки п'ють підігрітим, і температури підігріву бувають різними від 30 до 55С, а ще його п'ють кімнатної температури, і навіть охолодженим.

Немає коментарів:

Дописати коментар