9 листопада 2009 р.

Нова система оцінки напоїв



Я вже давно відчув що прийнята мною система оцінювання напоїв за суб'єктивною 10-ти бальною шкалою вже мене не задовольняє. Спочатку я оцінював напої за споживацькими властивостями, себто відповідність ціни та якості. Але бачу що останнім часом оцінки виявляються якимись однаковими в межах 6-8. Я став шукати якоїсь альтернативи. І пошуки затягнулись. То виявилась не така проста річ. Перш за все я орієнтувався на системи оцінки вина.
У світі на сьогодні існує дуже багато методик та систем оцінки якості вина. Дуже багато. Хоча б те що майже всі основні видання про вино мають власні рейтинги.
У світі існує декілька популярних систем оцінювання, вони різняться не тільки за кількістю балів але і за методикою їх нарахування. Я не претендую на всеохоплюваність цього огляду, лише перелічу системи на які я натрапив.
У Союзі традиційно була прийнята, та денеде вживається й досі - 10 бальна система.
У більшості журналів та рейтингів вина вживають 5-ти бальну систему - на кшталт зірочок у готелях чи ресторанах.
У більшості європейських країн прийнята 20-ти бальна шкала рейтингу вин, але методика нарахування балів різниться. Також 20-ть пунктів має американська шкала Девіса (розроблена каліфорнійським університетом для комерційних дегустацій). Головне питання - як нараховувати бали. Наприклад шкала Девіса має 10 (десять!!!) номінацій за кожну з характеристик вино отримує бали які разом максимум дають 20 пунктів. Але я рішив що для мене це заскладно.
Досить цікава 100-бальна система розроблена американцем Паркером, відомим винним критиком, кавалером Ордену Почесного Легіону. Всі вина отримують одразу 50 балів, поті до них додається максимум +5 за колір, +15 за аромат, +20 за смак то +10 загального враження.  Разом 100 балів.
Для прикладу я взяв пляшку Ріохи 2003 Резерва, зробив у гугль-доках кілька табличок і спробував по ним оцінити це вино. Процес затягнувся. І головне результати вийшли абсолютно різні по різним таблицям, навіть у пропорції.
Добре помисливши я рішив зупинитися на системі оцінки яку використовує автор дуже шанованого мною блогу The Daily Wine Telegraph. Не розпитував автора звідки така система, але вона чимось схожа на більшість європейських та нагадує спрощену систему Девіса.
Отже відтепер усьо вино та інші напої у цьому блозі оцінюються по ситемі 20 - балів. Бали будуть нараховуватись таким чином:

1-4 Зовнішній вигляд.
Колір, прозорість, яскравість, відповідність сортовим ознакам.

1-6 Аромат.
Букет, яскравість, складність, насиченість, сортову відповідність

1-6 Смак.
Відповідність, насиченість, елегантність, баланс, таніни, структура, кислотність

0-4 Загальне враження.
Моя суб'єктивна оцінка, сподобалось-не сподобалось

У результаті я хочу підігнати свою шкалу оцінки вин під такий результат:
1-6 - не вино
7-9 - вино не високої якості
10-13 - вино задовільної якості
14-17 - якісне вино
18-19 - дуже якісне вино
20 - ідеальне

4 коментарі:

  1. Последняя оценка 0-4 - потому что цвет, аромат и вкус какой-никакой есть всегда, а собственное впечатление может быть совсем 0. Но лучше таких вин не пить :)

    ВідповістиВидалити
  2. Будь ласка, брось мне письмецо на roudenko@gmail.com

    The Daily Winegraph

    ВідповістиВидалити
  3. Слава, не знал что ты так много вин перепробовал. Да и еще такой солидный блог!Красава!

    ВідповістиВидалити